Speta: Vouchere acordate clientilor

Speta: Vouchere acordate clientilor

Vom analiza mai jos cazul unei societati care doreste sa acorde discounturi comerciale sub forma unor vouchere – servicii turistice pe care le achita unei agentii de turism.

Vom stabili astfel care este tratamentul contabil si fiscal si ce documente sunt necesare.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere contabil consideram ca voucherele se pot inregistra cu ajutorul contului 5328 –  „Alte valori”, astfel:

1.    Achizitia voucherelor:

5328                      =        401
„Alte valori”              „Furnizori”

2.    Acordarea acestora clientilor:

623                             =                    5328
„Cheltuieli de protocol,       „Alte valori”
reclama si publicitate”

In vederea stabilirii regimului fiscal se vor avea in vedere actiunile in cadrul carora sunt acordate aceste vouchere.

Astfel, cheltuielile de reclama si publicitate sunt deductibile la determinarea profitului impozabil in conditiile prevazute la art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal. Potrivit acestuia, sunt cheltuieli efectuate in scopul obtinerii de venituri cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor;

Din punct de vedere fiscal, o definitie a cheltuielilor de protocol se regaseste la punctul 39 din Ttlul III al Normelor de aplicare a Legii  571/2003 privind Codul fiscal.

Potrivit acestor dispozitii, cheltuielile de protocol sunt cheltuieli ocazionate de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii.

Cheltuielile de protocol sunt deductibile la determinarea profitului impozabil in limita stabilita la art. 21 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, respectiv in limita unei cote de 2% aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decat cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit.

Sursa: blogulspecialistului.ro

Data aparitiei: 23 iulie 2013

Servicii audit > Audit EAM & Audit TEAM < Firma audit

Leave a Reply

http://pbsi.fbs.unm.ac.id/wp-content/agen/ slot gacor