Speta: Raspundere inregistrare contabila eronata
In situatia in care avem o eroare contabila cu o anumita semnificatie materiala si financiara, vom vedea cum raspunde legal un angajat care a inregistrat in mod eronat actele contabile si daca responsabilitatea revine expertului contabil sau salariatului. De asemenea, vom vedea in ce masura expertul contabil are obligatia sa verifice angajatul.
Potrivit art. 10 alin. (1), (4) si (4^1) din Legea 82/1991 rspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
Raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine. In cazul in care contabilitatea este condusa pe baza de contract de prestari de servicii, incheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora, potrivit legii si prevederilor contractuale.
Conform Sectiunii A”Aspecte generale” alin. 5 din Ordinului 2634/2015 documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate.
In concluzie, raspunderea pentru inregistrarile contabile revine atat persoanelor care le-au inregistrat in contabilitate cat si expertului contabil.
Sursa: contabilul.ro
Data aparitiei: 16 martie 2016