Speta: Promovare produse

Speta: Promovare produse

In ceea priveste regimul TVA pentru activitatea de comert, pornim de la o societate comerciala platitoare de TVA, care nu aplica sistemul de TVA la incasare si care desfasoara activitate de comert.

Pentru stimularea vanzarilor, se organizeaza o campanie promotionala pe o perioada de o luna, adresata clientilor, persoane juridice.

In cadrul campaniei, la achizitia de produse pentru marca X pe o singura factura pentru vanzarile de o anumita valoare se incarca pe card COMPLIMENTS o suma de bani. Predarea cardurilor se va face in baza Procesului-Verbal de predare primire.

Cardurile Compliments reincarcabile nu contin TVA pe factura furnizorului. Serviciile prestate de firma pentru emitere si distribuire contin TVA. Vom vedea daca operatiunea de promovare vanzari prin carduri Compliments se poate considera ca nu constituie livrare de bunuri in sfera TVA.

Cardurile Compliments reincarcabile vor fi folosite de clienti pentru cumpararea produselor de la societatea respectiva, finalitatea tranzactiei fiind livrarea de produse in mod gratuit in scop de reclama si publicitate.

Astfel, operatiunea nu constituie livrare de bunuri in sfera TVA si se incadreaza la art. 128 alin.8 lit e din Codul fiscal, daca se respecta prevederile din normele metodologice de aplicare ale acestui articol, redate mai jos:

„ART. 128 alin. 8

(9) In sensul art. 128 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal:

a) se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului. Atunci cand bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor nu sunt produse de persoana impozabila si/sau nu sunt bunuri comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca:
1. se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau
2. bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia;
b) bunurile acordate in scop de reclama cuprind, fara a se limita la acestea, bunurile oferite in mod gratuit ca mostre in cadrul campaniilor promotionale, pentru incercarea produselor, pentru demonstratii la punctele de vanzare;”

In opinia noastra, operatiunea de promovare descrisa nu constituie livrare de bunuri in sfera de TVA, conform art. 128 alin. 8 lit e din Codul fiscal si normele metodologice aplicabile.

Sursa: infotva.ro si portalcontabilitate.ro

Data aparitiei: 11 august 2014

Leave a Reply