Speta: Bon fiscal pierdut

Speta: Bon fiscal pierdut

In cazul urmator, vom vedea cum se inregistreaza o factura achitata cu bon fiscal pierdut. Se primeste un duplicat dupa factura, dar nu se poate elibera copie dupa bonul fiscal. Pe factura e specificat: „achitat cu nr.bon…din data de….”. Pe ce baza vom face inregistrarea platii in registrul de casa?

In lipsa documentului de plata (bonului fiscal) , este recomandabil ca persoana care a efectuat achizitia sa intocmeasca un referat prin care sa precizeze acest aspect si sa motiveze realitatea efectuarii platii prin mentiunea inscrisa pe factura cu privire la numarul si data bonului fiscal. Acest referat la care s-a anexat si nota de intrare receptie a bunului, dispozitia de plata catre casierie trebuie semnat de catre persoana care l-a intocmit si aprobat de persoana responsabila cu gestiunea societatii care aproba cheltuielile societatii.

In situatia in care cheltuiala respectiva s-a efectuat in cadrul unei deplasari in interes de serviciu, referatul poate fi inlocuit de un decont de cheltuieli, supus aprobarii, caz in care, la decontare, se ia in considerare si plata facturii, conform mentiunii inscrise pe documentul respectiv.

Astfel, referatul /dispozitia de plata sau decontul de cheltuieli aprobat dobandeste caliatatea unui document justificativ necesar pentru inregistrarea platii in registru de casa.

Sursa: fiscalitatea.ro

Data aparititie: 05 octombrie 2015

Leave a Reply