Speta: Anulare bon fiscal
Facem referire la o societate care a emis unui client factura de cazare pe persoana fizica, suma fiind incasata cu bon fiscal. Clientul doreste ulterior factura pe firma, dar nu mai are factura si bonul fiscal. In ce masura societatea poate intocmi factura storno si sesizare scrisa privind motivul anularii bonului si proces verbal de anulare a bonului fiscal plus decizia administratorului?
Anexa la procesul verbal este o copie dupa bonul fiscal de pe rola martor de la casa de marcat.
Potrivit prevederilor art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Avand in vedere ca operatiunea respectiva reprezinta o prestare de servicii, se va intocmi factura de stornare, sesizare, decizia scrisa de aprobare pentru anulare si in acelasi timp trebuie sa intocmiti si dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4, pentru restituirea sumei respective persoanei fizice.
Sursa: fiscalitatea.ro
Data aparitiei: 24 august 2015