Monografie contabila: Vanzari online – comert cu amanuntul

Monografie contabila: Vanzari online – comert cu amanuntul

Speta: Vrem sa vedem daca in cadrul unei vanzari cu amanuntul, care este doar online, se acorda pentru achizitia unor produse un voucher. Sa vedem ce implicatii apar din punct de vedere contabil.

Monografie contabila:

Acordarea de vouchere pentru achizitii viitoare reprezinta o reducere comerciala acordata clientilor cu ocazia urmatoarei tranzactii pe care acestia o vor realiza. La momentul acordarii acestui voucher societatea nu inregistreaza o cheltuiala, voucherul acordat poate fi evidentiat extracontabil, prin debitul contului 8039 Alte valori in afara bilantului, iar la utilizarea lui de catre client, in creditul aceluiasi cont.

Pentru a aplica tratamentul fiscal corect, se porneste de la manualul de politici contabile al societatii, si anume:

1. Daca acordarea de vouchere este privita ca o actiune de promovare a vanzarilor care se deruleaza pe o perioada determinata de timp, actiune a carei efecte vor trebui cuantificate, valoarea voucherelor se va inregistra in contul de cheltuieli de reclama si publicitate. In acest caz, inregistrarile contabile sunt:

Vanzare produs
Clienti 4111 =   %

707 Venituri din vanzarea marfurilor

4427 TVA colectat

Incasare contravaloare produse vandute:
% = 4111 Clienti
Conturi la banci 5121
Alte valori (valoare voucher) 5328


Inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate:

Cheltuieli de reclama si publicitate 6232 = 5328 Alte valori (valoare voucher)

2. Daca acordarea voucherului reprezinta, conform politicilor contabile, o reducere comerciala acordata clientilor, valoarea acestuia va fi inscrisa in factura distinct, deci se va ajusta venitul din vanzarea acestor produse cu valoarea reducerilor acordate, astfel incat venitul este inregistrat la valoarea neta.

Vanzarea produselor – valoarea fiind ajustata cu reducerea acordata:
Clienti 4111 =   %
707 Venituri din vanzarea marfurilor

709 Reduceri comerciale coardate

4427 TVA colectat

Incasarea produselor vandute
Conturi la banci 5121 = 4111 Clienti

Data aparitiei: 19 august 2020

Tags:
firma audit, firma de audit, firma de audit Bucuresti, servicii audit, servicii de audit, servicii de audit Bucuresti

Leave a Reply