Donatie vs. Sponsorizare
Din punct de vedere juridic donatia se deosebeste de sponsorizare si prin aceea ca, donatorul nu urmareste sa primeasca ceva in schimb in timp ce sponsorul urmareste obtinerea unor beneficii: promovarea numelui, a marcii sau a imaginii.
Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii si se efectueaza in conditiile Legii 32/1994 privind sponsorizarea.
In situatia in care se incheie un contract de sponsorizare, acesta trebuie incheiat in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.
Mecenatul este un act de liberalitate prin care o persoana fizica sau juridica, numita mecena, transfera, fara obligatie de contrapartida directa sau indirecta, dreptul sau de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare catre o persoana fizica, ca activitate filantropica cu caracter umanitar, pentru desfasurarea unor activitati in domeniile: cultural, artistic, medico-sanitar sau stiintific – cercetare fundamentala si aplicata.
Actul de mecenat se incheie in forma autentica in care se vor specifica obiectul, durata si valoarea acestuia.
In cazul sponsorizarii sau mecenatului constand in bunuri materiale, acestea vor fi evaluate, prin actul juridic incheiat, la valoarea lor reala din momentul predarii catre beneficiar.
Pentru sumele acordate in numerar organizatia va intocmi Dispozitie de plata catre casierie.
Sumele se vor acorda in baza contractelor incheiate de organizatie avand atasate documente justificative conform regulamentului intern/statutului s.a.
Sursa: infotva.ro
Data aparitiei: 27 mai 2016