Din 1 iulie, certificatul de atestare fiscala va putea fi transmis si online

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat marti, pe pagina sa de Facebook, ca, incepand din 1 iulie, si certificatul de atestare fiscala, si deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii se vor putea transmite prin Spatiul privat al contribuabilului.
“Incepand cu 01 iulie 2015 se vor transmite prin intermediul SPV (Spatiul privat al contribuabilului – nred.) si ”Certificatul de atestare fiscala” si ”Deciziile referitoare la obligaţiile de plata accesorii”, scrie Fiscul pe pagina sa de Facebook.
Noile documente se alatura celor peste 15 care se transmit deja online, prin intermediul Spatiului privat al contribuabilului, atat dinspre Fisc inspre contribuabil, cat si in sens invers.
Astfel, potrivit ANAF, in prezent, persoanele fizice pot primi automat de la Fisc:
- Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anu 2013
- Decizii de impunere privind platile anticipate, cu titlu de impozit pe profit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu 2015
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
De asemenea, la cerere, contribuabilii mai pot primi prin intermediul Spatiului privat:
- Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de … ;
- Nota obligatiilor de plata;
- Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;
- Adeverinta de venit
- Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin Spatiul privat virtual
In sens invers, contribuabilii pot emite si comunica Fiscului, online, urmatoarele documente:
- cerere privind Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de … ;
- cerere privind Nota obligatiilor de plata;
- cerere privind Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori.
- Cerere privind Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin Spatiul privat virtual
- Cerere de eliberare a adeverintei de venit
- Declaratie de venit (formular 200) – pentru veniturile realizate incepand cu anul 2014
- Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) – pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
Cum se obtine certificatul de atestare fiscala in prezent
Certificatul de atestare fiscala reflecta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri datorate.
Obtinerea certificatului de atestare fiscala este reglementata de Ordinul MFP nr. 752/2006, care a fost modificat prin Ordinul MFP nr. 393/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 185 din 3 aprilie 2013.
Reglementarile, care au devenit aplicabile de la 1 mai 2013, fiind valabile si in acest an, au completat cu noi informatii referitoare la starea obligatiilor fiscale lista mentiunilor relevante pentru situatia fiscala a unui contribuabil, prevazuta la sectiunea D, pct. III din certificatul de atestare fiscala. Astfel, de la 1 mai, documentul precizeaza daca anumite datorii ale contribuabilului sunt in executare silita sau suspendate la executare silita.
Pentru a obtine certificatul de atestare fiscala, firmele trebuie sa solicite documentul la unitatea fiscala care ii administreaza. Cererea-tip completata se depune alaturi de:
- un Dosar cu sina;
- o copie C.I. / B.I. si imputernicire pt. delegat;
- o copie Certificat inregistrare fiscala;
- doua timbre fiscale (2 lei/bucata);
- documente doveditoare a realitatii contabile cum ar fi: balanta de verificare semnata si stampilata.
Persoanele fizice care au nevoie de certificat nu trebuie decat sa depuna cererea prin care solicita documentul si doua timbre fiscale, in valoare de 4 lei.
Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii si poate fi utilizat de filme pe o perioada de pana la 30 de zile de la data eliberarii. In cazul persoanelor fizice, perioada in care poate fi utilizat este de pana la 90 de zile de la data eliberarii.
Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar se comunica solicitantului sau noului organ fiscal competent, iar celalalt se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
In situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala trebuie sa mentioneze in cerere numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
Sursa: avocatnet.ro
Data aparitiei: 29 iunie 2015